200 Benda Terbang Misterius Ditemukan di Inggris

Senin, 28 Juni 2021 - 05:02 WIB
loading...
200 Benda Terbang Misterius Ditemukan di Inggris
Pentagon melakukan investigasi terkait penampakan UFO. FOTO/ IST
A A A
LONDON - Setelah gempar onjek misterius ditemukan Amerika Serikat, kini lebih 200 objek terbang tidak dikenal pasti ( UFO) dilaporkan dikesan di Yorkshire, Inggris sejak dua dekad lalu.

Seperti dilansir dari Daily, kejadian terbaharu berlaku tiga minggu lalu selepas seorang penumpang jet merakam objek berbentuk panjang dan seperti cigar terbang berhampiran pesawat mereka yang dalam penerbangan di daerah berkenaan.

Seorang penduduk yang mahu dikenali sebagai Dave berkata, Yorkshire bertindak bagaikan sebuah magnet yang menarik UFO.


“Sesiapa sahaja yang tidak percaya dengan kewujudan UFO , mereka perlu menghabiskan masa beberapa hari berada di sini untuk memerhati langit,” katanya.

Dave menganggap kehadiran UFO itu mempunyai kaitan dengan dua stesen pendengaran rahsia di RAF Menwith Hill berdekatan Harrogate dan RAF Fylingdales berhampiran Whitby.

Malah, Dave berkata, ramai pakar dalam isu UFO juga percaya objek itu mempunyai kaitan dengan pangkalan tersebut.

“Sebelum ini, pangkalan itu bertindak sebagai stesen beri amaran awal dan pendengaran tetapi saya rasa sesuatu sedang berlaku, jika tidak mengapa terdapat aktiviti UFO,” katanya.


Todmorden yang terletak di West Yorkshire merupakan salah sebuah lokasi penemuan UFO yang terkenal pada tahun 1980 selepas pegawai polis, Alan Godfrey mendakwa melihat objek itu.

Beberapa pengkaji juga mendakwa melihat cahaya, bola api dan objek aneh berbentuk kuda laut di langit di Yorkshire.
(wbs)
Baca Berita Terkait Lainnya
Copyright ©2024 SINDOnews.com
All Rights Reserved
read/ rendering in 0.5475 seconds (0.1#10.140)