Tanpa Mantra, Ratusan Paku Keluar dari Dalam Perut Tanpa Cedera

Minggu, 05 November 2017 - 15:03 WIB
Tanpa Mantra, Ratusan...
Tanpa Mantra, Ratusan Paku Keluar dari Dalam Perut Tanpa Cedera
A A A
NEW DELHI - Tim Dokter Bedah sebuah rumah sakit di New Delhi, India mengeluarkan sebanyak 639 batang paku dari dalam usus seorang lelaki hanya menggunakan magnet tanpa cedera

Seperti dilansir dari DailyMail Online melaporkan, lelaki berusia 48 tahun itu menghidap penyakit skizofrenia dan tanpa sedar menelan paku berke­naan dan bernasib baik ia tidak mencederakan ususnya.

Masalah itu disadari oleh doktor apabila dia dibawa ke hospital dua minggu lepas ekoran muntah berkali-kali dan mengadu sakit perut.

Selepas menjalani pe­me­riksaan, doktor menda­pati ususnya dipenuhi pa­ku sepanjang kira-kira lima sentimeter.

Selepas itu, tim doktor bedah membuat keputusan untuk me­ngeluarkan kesemua paku tersebut dengan menggunakan mag­net.

Dr. Siddhartha Biswas berkata, pembedahan ter­sebut berlangsung selama hampir dua jam dan berat kesemua paku tersebut adalah 1.3 kilogram.

“Kesemua paku itu tajam namun lelaki tersebut bernasib baik kerana ususnya tidak cedera. Kami membuat bela­h­an sepanjang 10 senti­meter pada perutnya dan menggunakan magnet un­tuk menarik keluar kese­mua paku tersebut dan kami juga menemukan tanah dalam ususnya,” katanya. seperti dilansir dari The Times of India, lelaki itu dikabarkan mempunyai masalah mental dan kini dalam keadaan stabil.
(wbs)
Copyright ©2024 SINDOnews.com
All Rights Reserved
berita/ rendering in 0.6371 seconds (0.1#10.140)